Najczęściej kupowane

Kategorie

Informacja

Lusterko w samochodzie to element, który umożliwia kierowcy bezpieczną jazdę. Dzięki niemu możemy sprawnie zmieniać pas ruchu, parkować czy podczas wysiadania z samochodu upewnić się, że nic nie nadjeżdża. Szkło jednak nie należy do najtrwalszych materiałów, dlatego o jego uszkodzenie nietrudno. Gdy dojdzie do zbicia tafli, musimy niezwłocznie dokonać naprawy. Jeśli obudowa nie uległa zniszczeniu, a zostało zbite jedynie szkło, koszty nie będą duże.

Czy warto wymieniać całe lusterko?

Wielu kierowców podczas uszkodzenia lusterka decyduje się na jego wymianę w całości. Czy jest to jednak potrzebne? Jeśli uszkodzeniu uległa obudowa, najczęściej jest to jedyne wyjście. Po co jednak wydawać pieniądze w przypadku, gdy problem możemy rozwiązać znacznie taniej, szczególnie że kompletne lusterka zewnętrzne mogą kosztować nawet kilkaset złotych. W przypadku zbicia szkiełka są dwa wyjścia: trzeba wymienić wkład z całą ramką mocującą lub jedynie samą tafle szkła. Decydując się na pierwszą opcję, wystarczy wpiąć nową ramkę w obudowę zewnętrzną. Dysponując samym szkiełkiem, musimy najpierw samodzielnie przymocować je w starej ramce za pomocą odpowiedniego kleju do lusterek. W obu przypadkach koszty są niewielkie, a z wymianą każdy powinien poradzić sobie bez problemu.

Samodzielna wymiana

Ramka trzymająca szkiełko jest przymocowana do obudowy lusterka za pomocą zatrzasków. Chcąc wymienić wkład, musimy je bezpiecznie zdemontować w taki sposób, aby żadnego z nich nie wyłamać. Podczas zakupu pamiętajmy o doborze szkiełka pod kątem konkretnego modelu samochodu. Upewnijmy się też, czy lusterka w aucie są podgrzewane.

  1. Najpierw z jednej strony podważamy szkiełko. Po uwolnieniu wkładu z mocowań usłyszymy charakterystyczny dźwięk. Wystarczy użyć do tego narzędzia o dużej powierzchni, np. szpachelki lub skrobaczki do szyb. Odradzamy korzystanie ze śrubokrętu czy noża, którymi łatwo uszkodzić zatrzaski.
  2. Jeśli z jednej strony ramka wyszła już z zatrzasków, robimy to samo po przeciwnej stronie.
  3. Możemy odłożyć narzędzia i dłonią lekko podważyć z boku resztę mocowań
  4. Po odskoczeniu wszystkich zatrzasków cała tafla powinna lekko odejść od obudowy. W przypadku podgrzewanego lusterka musimy zdemontować też kable zasilające, które wystarczy odpiąć ze styków.
  5. Teraz możemy zabrać się do montażu nowego wkładu. Jeśli dysponujemy jedynie samą taflą szkła, musimy ją przykleić do ramki. Gdy mamy już gotowy wkład, rozpoczynamy pracę od wpięcia przewodów i przymocowania szkiełka na dolnych zatrzaskach.
  6. Na koniec całą powierzchnią dłoni dociskamy lekko lusterko, aby znalazło się w zatrzaskach